Vyhodnocení dotazníkového šetření

Cílem dotazníkového šetření bylo reagovat na opakující se stížnosti klientů CSSP odebírajících obědy, jejichž dodavatelem je Nemocnice Pardubického kraje, a. s. nemocnice Chrudim. Protože stížnosti byly vždy předány pracovníkům rozvážejícím obědy ústní formou a anonymně, nebylo možné problém řešit s konkrétním klientem. Zároveň jsme chtěli zmapovat celkovou spokojenost klientů, kteří obědy odebírají.

Návratnost (129 ze 145 rozdaných dotazníků) 89%

  •  Vyhovuje Vám doba, kdy jsou Vám obědy dováženy?

115x          Ano, vyhovuje

9x              Ne, nevyhovuje

5x              Nezodpovězeno

Pokud Vám nevyhovuje, sdělte nám prosím, proč a jakou změnu byste uvítal/a:

Odpovědi respondentů: Chtěla bych oběd ve 12 hodin. 9:00. Bylo by dobré posunout dobu na 11-12:00. Dovoz je příliš brzo po snídani. Uvítala bych donášku každý den ve stejný čas. Jídlo nám nosí studené. Každý si jezdí, jak chce s obědem, někdy to stojí ¾ hodiny na chodbě (v DPS) – pečovatelky by měly chodit dřív, aby se odpolední včas připravily. Dodávku na 12:00. Jezdí v nepravidelnou dobu zvláště v sobotu a v neděli, jsem invalidní na vozíku a čekám až 3 hodiny u okna na oběd.

  •   Chtěli byste změnit dodavatele obědů?

104x          Jsem spokojený/á s kvalitou obědů, dodavatele bych neměnil/a

20x           Nejsem spokojený/a s kvalitou obědů, změnu dodavatele bych uvítal/a

5x             Nezodpovězeno

  • Jste spokojeni s chutí jídla?

79x             Ano

3x              Částečně

16x            Ne

2x              Nezodpovězeno

Pokud jste odpověděli ne, co Vám chybí (slanost, kořeněnost,…)

Odpovědi respondentů: Slanost, kořeněnost doplním sama. Někdy je jídlo moc slané. Tuhé maso. Hustší polévky alespoň 2x týdně. Málo dovařené brambory. Měkké maso, mohlo by být šťavnaté. Uvítala bych nějaké kompoty k jídlu. Slané a kořeněné. Tvrdé brambory, polévky bývají přesolené (3x), nespokojenost s celkovou chutí, nedovařené brambory, omáčky řídké, změna ovoce. Kořeněnost je jednotvárná, mdlá, nedovařené brambory. Celková nespokojenost – se vším. Někdy tvrdé brambory, nedochucené některé polévky – není vývar, jen převařená voda. Nedovařené brambory, maso tvrdé, jiné ovoce, řídké omáčky, salát. Přesolené, tvrdé brambory, malé porce, vodové polévky. V polévce více zeleniny, slanost a kořeněnost. Moc kořeněné, sladké někdy slané.

  • Je pro Vás teplota jídla dostačující?

116x          Ano

12x            Ne

1x              Nezodpovězeno

Odpovědi respondentů: V létě ano, v zimě ne. Ano, ale musí oběd dovézt včas. Ano, většinou.

  • Vyhovuje Vám pestrost jídel v jídelníčku?

106x          Ano

21x            Ne

2x              Nezodpovězeno

Pokud jste odpověděli ne, co Vám chybí? (Více ovoce, zeleniny,…)

Odpovědi respondentů: Chybí zeleninové saláty. Více ovoce a zeleniny. Uvítal bych více ovoce a zeleniny. Ovoce a zeleninu stejně kupujeme, vyhovuje mi současná dodávka. Ne kiwi a více ovoce a zeleniny. Pod některými názvy nevíme co je, více ovoce a zeleniny. Více ovoce, nejen jablka a kiwi, častěji, 3x i více. Více ovoce. Více ovoce a zeleniny. Jiné ovoce – banán, meruňky. Je hodně rýže, uvítala bych více zeleniny. Přivítal bych zeleninové saláty!!! Kompot. Chybí mi saláty. Chybí kompot. Chybí saláty a kompoty. Kompoty. Ovoce – zelenina. Chybí mi více ovoce a zeleniny. Ovoce + zelenina. Saláty, ovoce. Ovoce + zelenina.

  •   Pokud využíváte dietní variantu jídla, jste s ní spokojeni?

88x                        Ano

17x                        Ne

20x                        Nevyužívám

Pokud jste odpověděli ne, co by se mělo u Vaší diety změnit?

Odpovědi respondentů: Více zeleniny. Příliš velké porce a časté omáčky. Je to moc přesolené. Nejsou to dietní jídla, chutnají stejně jako klasická.

  •  Máte dostatek informací o možnostech dietního stravování?

79x            Ano

12x             Ne

6x              Nezodpovězeno

 Chcete nám ještě něco sdělit?  Napadlo Vás někdy, že by se dalo dělat  něco lépe, jinak nebo snadněji?

Odpovědi respondentů: Jeden z respondentů uvedl: „Nemám rád rýži, uvítal bych, kdyby měl jinou přílohu. Vždy jde něco dělat lépe, ale já jsem spokojen. Za dovoz obědů se platí hodně, proto beru obědy jen někdy – to by se mělo řešit (respondent uvedl, že odebírá dietní variantu stravy). Nevím, mě to celkem vyhovuje – díky moc paní S. M., brambory by měly být dovařené, ty si solím. Oběd, který má cizí název, těžko si vybírám. Rýže je tvrdá, kynuté knedlíky jsou tvrdé, brambory jak kdy, nedovařené, studené, někdy malé porce příloh. Nejsem kuchař ani odborník!!! Maso je stále tvrdé. Právě dnes je to rok co využívám této služby a jsem velmi spokojená a všem, kteří se na ní podílejí, děkuji. Více vařit brambory – žádné námitky, jsem spokojená. Cena za dovoz obědů je poměrně vysoká, játra jsou tvrdá, neobjednávám si je, maso občas taky tvrdé, brambory nedovařené, občas malé porce. Jsem celkem s nabídkou jídel spokojený. Může být sušenka i v týdnu, ale to je jen dotaz. Vynikající jsou polévky, se stravováním jsem velmi spokojena i s donáškou, díky Švehlová. Hovězí maso je tvrdé, občas brambory nedovařené. Nedovařené brambory, občas tvrdé maso. Brambory jsou nedovařené, rýže je tvrdší, hovězí maso někdy tvrdé, malé porce brambor, kiwi je tvrdé, některé polévky jsou jen voda se lžící těstovin. Nedovařené brambory, tvrdé maso. Méně příliš zahuštěných polévek. Není možný větší výběr jídel? (respondent odebírá dietní variantu stravy). Hovězí maso tvrdé, brambory někdy suché bez omastku, a uvařit do měkka.

Závěr: z výsledků šetření je patrné, že velká většina respondentů je s kvalitou obědů spokojena. Opět se ukazuje, že co člověk, to názor a jiná chuť a preference. Přesto se stále snažíme pracovat na zvyšování spokojenosti našich klientů s poskytovanými službami.

Po skončení dotazníkového šetření se uskutečnila jednání s 67 klienty (11 klientů z DPS Strojařů 1141, 18 klientů z DPS Obce Ležáků 215, 14 klientů z DPS Soukenická 158 a 24 klientů z vlastních domácností mimo DPS ), ohledně využívání odběrů obědů a jejich spokojenosti s dodavatelem. U klientů, kteří s obědy z nemocnice nebyli spokojeni, jsme zprostředkovali náhradního komerčního dodavatele obědů.

Pro ty, kteří nebyli navštíveni pracovníky Centra či nechtějí kvalitu obědů řešit s naším personálem, bude v zářijovém čísle časopisu Chrudimský senior k dispozici seznam dalších dodavatelů obědů v Chrudimi a okolí. Dále budou mít respondenti dotazníkového šetření možnost dozvědět se, jak vypadá „cesta jednoho oběda“ od samého začátku, až do vlastního předání konkrétnímu strávníkovi.  Budou přijata opatření, která zlepší kvalitu dovozu obědů.

Výsledky tohoto šetření budou konzultovány s vedoucí stravovacího provozu Nemocnice Pardubického kraje, a. s. nemocnice Chrudim.

Dotazníkové šetření zpracovala: Mgr. Lenka Chlíbková, DiS., sociální pracovník – metodik, zástupce ředitele

V Chrudimi dne 21. 7. 2017