Uvítal/a byste také jinou pomoc, kterou nyní nenabízíme?

„Ano, s úklidem (umytí oken, luxování).“„Pravidelný úklid bytu.“

Pracovníci pečovatelské služby Vám mohou pomoci s běžným úklidem. Jde však o úklid, který směřuje k udržení standardu bydlení klienta, nikoli o úklid na úrovni pracovnice úklidové služby či hospodyně. Naším cílem není nahrazovat tyto profese. Pracovník může klientovi pomoci tam, kde mu síly již nestačí a nahradit tak jeho ruce.

Velké úklidy (mytí oken aj.)

Pečovatelská služba pomáhá se zajištěním velkého úklidu domácnosti (např. sezónního úklidu, úklidu po malování) klientům, kteří potřebují pomoc v běžném životě a kteří by si z vlastních zdrojů tuto pomoc nedokázali zajistit. V ostatních případech pracovník klientovi poskytne pomoc s vyhledáním vhodné úklidové služby.

  „Doprovod mimo Chrudim.“

Doprovody mimo Chrudim není možné zajistit, jelikož naše pečovatelská služba má místní působnost jen v Chrudimi a přilehlých částech města (Medlešice, Topol, Vestec, Orel). Rádi Vám ale pomůžeme se zajištěním jiné služby, která Vás mimo Chrudim může odvést.

„Uvítala bych rehabilitační cvičení na posílení svalstva a protažení těla. Tělocvična zde   není zaměřena na cvičení pro postižené.“

V rámci Senior klubu je zajištěna mimo jiné aktivizační činnost – cvičení. Ale vzhledem ke skutečnosti, že jsme terénní služba nikoliv pobytová (domov pro seniory), není v našich možnostech zajišťovat rehabilitační cvičení, neboť nemáme v našich řadách rehabilitačního pracovníka. Tělocvična je uzpůsobena jen pro kondiční cvičení.

„Je potřeba dodělat otevírání dveří pro důchodce – invalidy (vozíčkáře).“

Touto problematikou se intenzivně zabývá paní ředitelka s vlastníkem objektu – tedy městem Chrudim, které na to nemá vyčlenění finanční prostředky (dům Soukenická, Strojařů).

 „Málo aktivit.“ „Více hodnotných kulturních zážitků.“

Nyní se obnovila činnost Senior klubu. Jsme otevřeni jakémukoliv podnětu na zařazení nových aktivit. Prosím, obraťte se přímo na paní Potužákovou na tel. čísle 733 145 549.

„Chtěla bych se zeptat, jestli lze cvičení domluvit s pečovatelkou externě např. charita.“

Ano, je to plně na Vás.

„Větší zájem sociálního pracovníka. Lepší přístup mladších pečovatelek při úklidu a hygieně. Kam se hrabou na starší pečovatelky.“

V pečovatelské službě, která je terénní sociální službou, se snažíme podpořit samostatnost klienta v tom, aby byl co nejdéle schopen využívat pro řešení svých záležitostí zdroje vlastní, z okruhu svých blízkých nebo ze širšího sociálního prostředí (tím jsou například Vaši sousedé v domě s pečovatelskou službou). Smyslem tohoto přístupu je udržet co nejdéle Vaši schopnost řešit si své záležitosti a být odpovědný za svůj život a za svá rozhodnutí. Sociální pracovníci jakožto zaměstnanci sociální služby, doprovází v různé míře pouze ty klienty, kterým již činí obtíže si své záležitosti zařizovat. Pokud zjistíte, že již nezvládnete řešit svoji situaci sami a nemáte ve svém okolí nikoho, kdo by Vám s tím mohl pomoci, neváhejte nás kontaktovat. Rádi Vás navštívíme a pohovoříme s Vámi o Vaší situaci.

Při nespokojenosti s kvalitou provedení úkonu mladšími pracovnicemi neváhejte kontaktovat koordinátora pečovatelské služby. Na kvalitě nám záleží a situaci budeme věnovat náležitou pozornost.  

„Střídáním pečovatelek neznám jména. Ale asi není důležité.“

Ač bychom si to sami přáli, z provozních důvodů nedokážeme zabránit střídání pracovníků při zajištění Vašich potřeb. Myslíme na vás a vždy hledáme způsob, jak co nejméně střídat pracovníky, kteří za Vámi dochází.

V nedávné době náš tým posílilo několik pracovníků. Věříme, že budete mít příležitost se s nimi brzy seznámit. Jejich jména naleznete na visačkách, které nosí připnuté na oděvu.  

 „Jsem velmi spokojená s veškerou péčí, ale auta, kterými nás vozíte k lékařům, jsou pro špatně chodící klienty nevyhovující. Bylo by potřeba vyčlenit auta osobní nebo jinak dostupnější.“ „Nedostatek aut na odvoz.“

V případě, že máte např. potíž vstoupit do vysokého auta, či naopak do nízkého, určitě neváhejte tuto potřebu při objednání doprovodu či dopravy sdělit. Rádi Vám vyjdeme vstříc.

„Chybí terapeut.“

Centrum sociálních služeb a pomoci Chrudim zajišťuje celé spektrum služeb (pečovatelská služba, denní stacionáře, senior klub, domácí zdravotní a ošetřovatelskou péči). Terapeutické služby nejsme schopni zajistit v rámci naší organizace, ale rádi Vám zprostředkujeme kontakt na vhodnou službu, dle Vašich potřeb.

„Dostáváme pokyny z Města i od ředitelství. Kdo má doklad o pobytu, obvykle respektuje uvedené požadavky. Ale chybí důrazný pokyn k chování návštěv, jejich délky pobytu, aby si uvědomily, že pro většinu uživatelů znamená pobyt zde ukončení života. Ohleduplnost, důstojnost, respektování věku by bylo třeba připomenout těm, kterým se stáří nevyhne.“

Informace týkající se chování návštěv jsou součástí Provozního řádu pro uživatele bytu, který naleznete vyvěšený na každém z Domů s pečovatelskou službou. Pokud se setkáte s nevhodným chováním návštěvníka, požádejte jej o změnu chování nebo o odchod ze zařízení. Jestliže se Vám ani poté nepodaří svá práva na bezpečné a klidné prostředí prosadit, můžete se obrátit na přítomného pracovníka. Ten Vám jistě s hájením Vašich podnájemních práv pomůže. Pracovník má právo nevhodně se chovající návštěvu vykázat z domu.   

„Mám časté návštěvy, ale nevím jejich čas, takže do půl osmé nemůžu odhlásit třeba koupání nebo úklid! Při sprchování si vše dělám sama a dohled trvá nejvýš půl hodiny. Úklid též není 1 hodina, ale půl. Ranní a večerní dozor je nejvýš čtvrt hodiny.“

Smyslem sankčního poplatku je efektivně využívat personální zdroje organizace. K jeho zavedení nás vedlo chování některých klientů, kteří naši službu pojali jako „na zavolání“. Stejně jako Vy potřebujete vědět, kdy Vám pracovník zajistí Vaše potřeby, také my potřebujeme vědět, který pracovník bude mít během dne prostor pro zajištění např. mimořádného úkonu někomu z Vás. Chápeme, že si nedokážete naplánovat návštěvy. Věřte, že není v našem zájmu Vaši návštěvu narušovat, ale jako služba nedokážeme zohlednit všechny Vaše potřeby.

Ohledně nastavených služeb se prosím obraťte na svého klíčového pracovníka či sociální pracovnici, rádi s Vámi o tématu pohovoří a společně nastavíte službu, kterou máme zajišťovat s ohledem na Vaše potřeby.

„Jsem tu velice spokojená a těším se na léto. Doufám, že nám to posezení, které nám bylo slíbeno, vyřešíte. Pac a pusu a hodně zdraví všem, co se o nás staráte. Dík.“

Jsme velice rádi, že jste u nás spokojena. Neustále se snažíme o to, abychom vylepšovali prostředí a vybavení, které je na jednotlivých domech s pečovatelskou službou. Posezení na Domě s pečovatelskou službou Strojařů 1141 je nyní paní ředitelkou projednáváno a posezení předběžně přislíbeno.